zondag 30 september 2012

House tour

Oude keuken + ingang slaapkamers
En dan nu... de beloofde (kleine) tour door mijn eigen huisje. Het voelt zo goed om een eigen plek te hebben. Je eigen adres. Kunnen zeggen dat je gaat verhuizen en op jezelf gaat wonen. Ja, het voelt goed! 

De oude keuken
Er komt een oude man uit het huisje en deze bleek niet zo heel erg schoon te zijn, wat overigens het understatement van het jaar is. Ook rookte hij sigaren in huis en dat uit zich in een 'prachtige' gele gloed op zowel kozijnen, muren als deuren. De lucht die in het huis hing toen ik er voor het eerst ging kijken was dan ook niet al te fris.

De woonkamer
De suggesties naar de herkomst van deze lucht zal ik jullie besparen maar ga er maar vanuit dat het geen lucht is waar je elke dag in wil wonen. Het was daarom ook al snel duidelijk dat er nog wel het één en ander geklust moest worden.
De oude badkamer
De woningbouw gaf al aan zelf de badkamer, keuken en een aantal kachels te vernieuwen. Gelukkig maar... Van mijn kant werd er dan vooral nog een hoop verfwerk gevraagd. Ik zeg trouwens wel 'mijn kant' maar het is meer de kant van mijn lieve familie en vrienden aangezien ik door mijn gezondheid nauwelijks kan klussen. Dit werkt voor mezelf super frustrerend trouwens. Ik had het liefst zelf als eerste de kwast gepakt maar helaas moet ik voor 95% toekijken. Dat is het minder leuke deel van deze verhuizing.... Maar ik kan ontzettend genieten van het feit dat je het langzaam mooier ziet worden. 
De nieuwe badkamer zit erin en ook de nieuwe keuken is geplaatst. Alles zit in de grondverf en daar is het al enorm van opgeknapt. Vanaf deze week gaan er plafonds gesausd worden en kozijnen afgelakt. Het wordt écht met de dag mooier en met de dag een beetje meer van mij.
De nieuwe keuken
De raampjes stonden al een maand open. Oftewel de lucht was er eerst waarschijnlijk nog erger dan toen ik er voor het eerst in kwam kijken. Als je de foto's ziet begrijp je dat ik inmiddels geen oud bruin of geel meer kan zien, hahaha!

De nieuwe badkamer
Toen ik hoorde dat ik het huisje gekregen had begon hier in Friesland net de bouwvak. Oftewel op korte termijn verbouwen van de badkamer en keuken zat er dus niet in. Geduld is een schone zaak... 

Gelukkig is het alsnog heel snel gegaan en is de woningbouw na de bouwvak direct begonnen met verbouwen. Ook was de timing misschien voor mij niet zo slecht. Ik kan nu op mijn gemak de spulletjes een beetje uitzoeken en over sommige dingen nog eens rustig nadenken. Ik heb in ieder geval al een bed, bank, koelkast, en een paar kasten. Ook heb ik al een servies en een Senseo apparaat gekregen van mijn lieve opa's & oma's. Dus de inboedel is al redelijk groot. Nog één of twee keer door de Ikea dan ben ik vast compleet. 

Kozijnen in de grondverf

Het streven is dat ik over vier weken kan gaan verhuizen. Laten we hopen dat dit gaat lukken.

Tot zover mijn 'House tour'. 

Als het af is zijn jullie van harte welkom voor een vers kopje koffie of thee!

Liefs Tineke

PS: Sorry voor de rare indeling van de tekst en de foto's. Het wilde niet helemaal zoals ik het wilde vandaag.



12 opmerkingen:

Henk zei

Leuk huisje en straks helemaal opgeknapt. Ik kan mij voorstellen dat je hier ape (of is het apeN) trots op bent. Dat wordt genieten straks.

Nak van Dartel Berkhey zei

Wat leuk!!!! Dat wat de woningbouw al gedaan heeft is zeker een geweldige verbetering. Kan me zo voorstellen dat je je eigen plek wilt. Nog even :-)

Anoniem zei

He Tineke,
Wat een mooi paleisje!! :D Ik hoop dat het snel helemaal eigen is en dat je er snel kunt intrekken!
Geniet ervan!
Groetjes Merlin

Doetie zei

Ziet er mooi uit meid!!We komen snel eens langs.

Anoniem zei

Super!!

Ik hoop dat je veel plezier mag beleven aan je eigen paleisje!!

Geniet!

Mien

rolstoelmuis zei

Lieve Tineke, wat krijg je een prachtig huisje. En wat snel al, over 4 weken al verhuizen. Geweldig, al die hulp maar ik snap ook dat je zo graag zelf ook wat wilt doen. Maar jij bent straks wel degene die haar eigen sfeer in haar eigen huisje creeert. En dat is het belangrijkste! Ik hoop datdit huisje jou heel veel mooie jaren zal brengen. Liefs van Riet

Anoniem zei

Dag lieve en mooie meid,

Ik ben heel blij voor jou dat je nu een eigen huisje heb! Dat heb je wel verdiend! En ik hoop dat je er straks (na de verbouwing) ook veel plezier mee mag hebben! Ik leef altijd met je mee hoor en groetjes van Ronald vd Born

Heldinne zei

wow, wordt supergezellig! Fijn voor je!

Lin zei

Wat ontzettend leuk Tineke, dat word een mooi paleisje voor jezelf!
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. En wat moet dit genieten zijn, eindelijk een eigen stekkie =) Heel veel plezier met je huisje decoreren!

alexandra zei

Hey girl,

Dat ziet er echt supermooi uit. Een heerlijk plekje voor jou alleen.

Een kostbaar goed!

Liefs
Lex

Anoniem zei

Heel veel geluk in je nieuwe huis, Tineke!

Liefs, José.

Eva Decantere zei

Hey Tineke! Het ziet er een super leuk stekje uit! Heb je al veel leuke spulletjes gekocht om er je eigen plekje van te maken? Ik veronderstel dat de verhuis nu wel erg dichtbij komt... Succes ermee! Hopelijk verloopt het alleen wonen zonder problemen en voel je je er snel thuis! Go Tineke!!;)
Veel groetjes,
Eva xxx