maandag 23 augustus 2010

Het fenomeen Twitter.

Even iets geheel afwijkend van mijn normale trend van schrijven maar ik moet er toch even iets over kwijt.

Twitter. Iedereen heeft er ondertussen vast wel van gehoord. Eerst denk je nog wat moet ik daarmee? Ik heb al hyves, facebook en weet ik veel wat voor idiote profiel pagina's nog meer. En je mag maar 140 tekens gebruiken. Daar kun je nog niet eens fatsoenlijk "Hoi, en hoe gaat 't ermee" in zeggen. Belachelijke uitvinding. Dat waren zo ongeveer de eerste dingen die ik dacht.

Dom dat ik was ben ik er toch maar aan begonnen. En dom omdat ik het ondertussen heel erg leuk vind. En ik vind dat ik veel te veel gebruik maak van de computer. Bloggen, hyven, twitteren, 2 mailboxen. Het is ook maar goed dat ik gestopt ben met school, hahaha! Facebook hoorde eerst ook nog in het rijtje maar toen werd 't me te gek dus dat heb ik verwijderd.
Maar twitteren is toch anders dan de meeste profiel achtige websites. Je kunt er je vragen stellen krijgt ook nog antwoord. En als je niet zo'n nieuwsvolger ben zoals ik kun je bijna net zo goed twitteren want dan hoor je 't vanzelf wel. Leuk zijn ook de mensen die je er tegenkomt. Twitter heeft mij ondertussen zelfs 2 t-shirts en een stukje in de Yes opgeleverd.

De shirts die je op de foto rechts ziet. Komen van het kleine plaatje uit de Yes dat je links ziet. Ik maakte een foto van het plaatje
plaatste het op Twitter en @ArmandVerhoef ,een grafisch ontwerper, reageerde. Hij heeft voor mij het plaatje vergroot en bewerkt waardoor ik ze zelf op de shirts kon laten drukken. En dat zomaar uit het niks. Super toch.

Ondertussen heb ik het stukje naar de Yes opgestuurd en laten weten dat er shirts gemaakt zijn van een plaatje van een kleine 10 cm. Yes mailde terug het leuk te vinden en heeft er een klein stukje over geplaatst in Yes nr. 34. Die ligt deze week in de winkel. Inclusief foto.

Verder heeft het me heel veel leuke en lieve mensen opgeleverd. Ook ben ik zelf veel mensen gaan volgen die bloggen over bijvoorbeeld een chronische ziekte of beperking. Of over Wajong. Of twitteren over omgaan met hun beperking. Ondanks dat ze bijna allemaal onbekend zijn voor mij vind ik het toch leuk om zo met mensen "kennis te maken".

Een netwerk om aan te bevelen dus. Proberen waard. Al moet je eerst wel even wennen.

Als laatste Armand en alle andere twitteraars heel erg bedankt voor alles.

Liefs Tineke

Je kunt Armand's site bekijken via de volgende link: http://www.ontwerpafdeling.nl/wordpress/

Geen opmerkingen: