dinsdag 24 november 2009

Mexicaanse...

Heb je net een heel bericht getypt zegt de computer: Stik erin en die gooit alles eraf! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..

Maarja to the point:
Tsja het was een moeilijke keuze. Ik zat er al een tijdje mee in mijn maag. Bootsma had me in augustus al gewezen op de gewone griepprik en de Mexicaanse griepprik natuurlijk. Volgens haar was het wel verstandig om ze allebei te nemen maar ik moest het natuurlijk zelf beslissen.

Heb er lang mee in mijn maag gezeten. Wel doen? Niet doen? Toch wel doen? etc. Zou het vaccin mijn ziekte niet activeren? Gingen mijn bloedplaatjes er niet van naar beneden? Hoor ik wel echt in een risicogroep? Vorige week toch nog maar een keer aan Bootsma gevraagd en de kans dat de ziekte activeert of dat je bloedplaatjes naar beneden gaan is heel erg klein. Deze kans is groter als je de ziekte zelf krijgt. Bij het vaccin is deze kans dus heel erg klein.

Nouja dan toch maar doen. Op de gok dat het allemaal goed komt... Gister kon ik al terecht en hebben ze de Mexicaanse griepprik voor me gezet. Over 2 of 3 weken moet je dan nog een keer. (*Waarom in vredesnaam? Ik vind 1x meer dan genoeg...) Of ik de gewone griepprik ook nog doe weet ik nog niet hoor... Moet ik nog maar even over denken.

Zijn er meer mensen met ITP/Sjogren die dit vaccin nemen?

Nou iedereen nog een fijne avond en later nog even meer over vorige week.

Liefs Tineke

2 opmerkingen:

eliza zei

Ik heb beiden vaccinaties gehaald! Groetjes Eliza

Dutchchatter zei

Ik moet zo wie zo beide halen i.v.m mijn longen. Maar zoals je gehoord heeft bij de landelijke contactdag in Ede is sjögten op zich geen indicatie voor zowel de griepprik als de mexicaanse vaccinatie.