zaterdag 23 mei 2009

Zaterdag

Pfff mijn inspiratie wat betreft titels voor deze blog is een beetje op. Ik kan niet beter verzinnen dan de naam van deze dag.. Slecht slecht slecht! Nouja...

We zijn een paar daagjes verder en opeens kreeg ik een nieuwe envelop in de brievenbus. Dit keer mét inhoud. Ben sinds vorige week lid geworden van de Sjögren patiëntenvereniging en deze hadden mij dus informatie opgestuurd. Kwam de eerste keer niet helemaal aan maar vooruit, dat is de TNT weer vergeven. Deze post organisatie wilde wel graag dat ik zelf de schade van de eerste poging ging betalen. Jaaa, shake it, niet dus!

Met een tas vol Sjögren informatie ben ik samen met mijn moeder vertrokken voor een paar daagjes hotel in de Hellendoorsne bossen. Heerlijk rustig.
Jammer dat je zo snel alweer naar huis moet, hé?

Over twee weekjes ITP contactdag, ik zal kijken of ik nog wat leuke informatie kan opdoen. Er komt in ieder geval een Hematoloog die gaat spreken over TPO medicatie. Dit zijn medicijnen die het beenmerg stimuleren.
Lijkt me best wel interessant.. Ik zal de agenda later weleens plaatsen.

Liefs Tineke

2 opmerkingen:

Dutchchatter zei

Hoi Tineke,

Ik ben zelf al ruim 11 jaar lid van de vereniging. Ik ben 38 jaar en man. Ik weet het is meer bij vrouwen, maar enekel mannen zijn er ook helaas mee behept. Bij deze welkom en ik hoop je eventueel Zaterdag 31 Oktober te mogen begroeten in Ede. Ik weet vast hoe jij eruit ziet. Dus het is voor mij vast 1-0. Er komt ook nog een jongerendag aan. Bij de NVSP ben je tot je 40ste nog jongere. Over 2 jaar mag ik naar de veteranen toe.

Trouwens het zou leuk zijn als jij eens een stukje wil schrijven in ons lijfblad 'n Ogenblikje. Voor emailadresredactie zie onse site, verder kan je discussieren via het forum op onze site. Verder hebben wij ook op maandag van 10:30 t/m 11:30 en donderdags vanaf 20:30t/m 21:30 een chat via de site van Lapaz. Gratis. Maar binnenkort wordt dat http://www.reumadorp.com

Tenslotte is er ook een sjögrenhyves. Meld je aan op zowel ons forum, als voor de chat en Hyves. Kunnen wij met ze allen zich sterk maken. Groetjes van Richard Troost

Anoniem zei

Hoi Tineke,

Ik kan je ook vertellen dat TPO de afkorting is voor trombopoëtine, de stof die normaal ook door je lichaam wordt aangemaakt bij te lage trombo's. Haha, pietje precies als ik ben wou ik dat nog even laten weten. Het stimuleerd verder geen celaanmaak helaas, daar heb je ook EPO (erytropoëtine, ja idd doping) voor nodig,voor de rode cellen, en neupogen voor de witte cellen. Deze bemoeizieke zeur gaat een tukje proberen. Weltrusten!

Liefs xx,
Constance