donderdag 26 februari 2009

Linkje

Hee people,
Hoe gaat 't met jullie? Ik ben ondertussen wel nieuwsgierig hoe 't gaat met de mensen die nu ook aan de Rituximab zijn. Dus als je je aangesproken voelt, gooi maar even een berichtje in het gastenboek..

Ik kreeg deze week een linkje doorgespeeld over Rituximab (dank daarvoor). Als ik het goed begrepen heb kunnen de bijwerkingen die hier beschreven staan ontstaan tot 6 maanden na het infuus. Dat is dus best een lange periode. (Pin me niet vast op deze uitspraken want het is nogal een moeilijke website met veel medische begrippen)
Voor geintresseerden hieronder de link:

http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort=preparaattekst&naam=rituximab

Een medisch woordenboek is bij deze link wel op z'n plaats. Je kunt natuurlijk ook alles googlen hé, hahhaa! Schrik niet van dure woorden want sommige betekenen stomweg dingen als verkouden. Belachelijk! Je hart slaat zowat over!

Nou misschien hebben sommige van jullie ook wat aan deze link.

Liefs

ps: uitslag van Pfeiffer is nog niet binnen.

1 opmerking:

Paul zei

Hoi Tineke,

Ik wil je heus niet bang maken of zo, maar ik wil toch waarschuwen voor deze behandeling (en ook voor de reguliere cortisone-behandeling). Ook ik heb ITP, en heb zowel cortisone-kuren als rituximab geprobeert. Nu, 4 jaar later ben ik nog steeds aan het recupereren. Niet van ITP, maar van al de chemische troep die m'n lijf voor de kiezen heeft gekregen. Ik voel me nog steeds zieker en slechter dan de dag vóór ik met deze behandelingen begon.

Als je boven de 30.000 bloedplaatjes zit hoef je je geen zorgen te maken, en zou ik ver weg blijven van al die troep. Troep die uiteindelijk ook niet geneest. Als de geneesmiddelen niet aanslaan zullen ze je zeggen: laat je milt eruit nemen! Niet doen!!!

Ik weet dat je al ervaring hebt met alternatieve geneeskunde, zonder veel soelaas. Ik ben nu al 'n jaartje bezig met simpele chinese geneeskunde - accupuntuur plus kruiden. ITP is goed beschreven in de Traditionele Chinese geneeskunde. Bij mij is het het enige wat heeft geholpen tot hiertoe. Ik ben nog lang niet genezen, maar ipv 25.000 zit ik nu tegen de 70.000 bloedplaatjes, en geloof me, dat is een wereld van verschil.

Groeten, Paul uit België